Hra s kamínky Mankala Bigjigs Toys
Objevte starobylé mankalové hry v atraktivním provedení s různobarevnými skleněnými kamínky.
Informace o produktu
- Výrobce: Bigjigs Toys
- kód: DDBJ34007
- EAN: 0691621820070
Rozvíjejte zábavnou a poutavou formou logiku i početní dovednosti. Hrací deska je vyrobena z kvalitního, zodpovědně získaného a pečlivě opracovaného masivního dřeva.
Hlavní vlastnosti:
hrací deska a 48 hracích kamenů
pro 2 hráče
atraktivní barevné provedení
robustní a odolné zpracování
Pravidla hry:
Jednou z nejznámějších mankalových her je Kalaha. V jejím úvodu rovnoměrně rozdělíte všechny kamínky do šestice menších jamek a vylosujete si začínajícího hráče. Velká jamka po pravici každého z hráčů je jeho pokladnicí, do níž se bude snažit postupně přemístit co největší počet kamenů. To se děje tak, že táhnoucí hráč vybere obsah některé jamky na své straně hracího pole a po jednom kamínku, proti směru hodinových ručiček, hrst rozděluje do po sobě jdoucích jamek. Jako jamka se v té chvíli počítá i jeho pokladnice, nikoli však soupeřova. Pokud poslední kamínek v aktuálním tahu vychází na hráčovu pokladnici, získává právě hrající tah navíc. Připadne-li poslední kamínek na prázdnou jamku hracího pole blíže rozdávajícímu, může jej hráč přemístit do své pokladnice, navíc ale získává i kameny z jamky na protilehlé, soupeřově, straně. Jakmile v jamkách na jedné, či druhé straně nezůstane žádný kámen, hra končí. Hráč, kterému po skončení zbyly v jamkách na jeho straně nějaké kameny, je může připočíst k obsahu své pokladnice.
Hlavní vlastnosti:
hrací deska a 48 hracích kamenů
pro 2 hráče
atraktivní barevné provedení
robustní a odolné zpracování
Pravidla hry:
Jednou z nejznámějších mankalových her je Kalaha. V jejím úvodu rovnoměrně rozdělíte všechny kamínky do šestice menších jamek a vylosujete si začínajícího hráče. Velká jamka po pravici každého z hráčů je jeho pokladnicí, do níž se bude snažit postupně přemístit co největší počet kamenů. To se děje tak, že táhnoucí hráč vybere obsah některé jamky na své straně hracího pole a po jednom kamínku, proti směru hodinových ručiček, hrst rozděluje do po sobě jdoucích jamek. Jako jamka se v té chvíli počítá i jeho pokladnice, nikoli však soupeřova. Pokud poslední kamínek v aktuálním tahu vychází na hráčovu pokladnici, získává právě hrající tah navíc. Připadne-li poslední kamínek na prázdnou jamku hracího pole blíže rozdávajícímu, může jej hráč přemístit do své pokladnice, navíc ale získává i kameny z jamky na protilehlé, soupeřově, straně. Jakmile v jamkách na jedné, či druhé straně nezůstane žádný kámen, hra končí. Hráč, kterému po skončení zbyly v jamkách na jeho straně nějaké kameny, je může připočíst k obsahu své pokladnice.